سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آزمایشات فیزیولوژی ورزشجویان

آزمایشات فیزیولوژیک چیست؟

تست های فیزیولوژیکی نقطه شروع توسعه یک برنامه تهویه مطبوع مخصوص ورزشکار و ورزش آنها است. آزمایش نقاط قوت و ضعف فیزیولوژیکی ورزشکار را شناسایی می کند و مهارت ها و استراتژی های مدیریت استرس آنها را نشان می دهد.

آزمونها و روشهای روانشناختی

 

  •     تست های موفقیت آزمون های هجی ، آزمون های حساب شده به موقع و آزمونهای نقشه همه از نمونه های آزمون های پیشرفت هستند.
  •     اتاق ایمز. مردم با تکیه بر نشانه های مختلف صحنه های بصری را درک می کنند. ...
  •     نمره آپگار.
  •     ارزیابی روانشناختی.
  •     مقیاس بیلی رشد نوزاد.
  •     تست بندر-گشتالت.
  •     تست های خلاقیت.
  •     آزمون عادلانه فرهنگ.

 

موفقیت در ورزش در سطح نخبگان به موارد زیر بستگی دارد:

 

  ورزشکارانی که اوج آمادگی خود را با مسابقات مهم همزمان می کنند. و  در همان زمان از نظر جسمی و روحی سالم و بدون آسیب باشد. اگر کادر پشتیبانی (کادر مربیگری ، پزشکی و علمی) برنامه ای کاملاً ساخته شده را برای جمع آوری داده های عینی و ذهنی از ورزشکار اجرا کنند ، شانس بیشتری در رسیدن به اهداف دارد. این برنامه باید شامل غربالگری برای خطر آسیب و سلامت و آزمایش پارامترهای خاص تناسب اندام و ورزش باشد که با عملکرد بدنی همراه است. شدت آموزش و پاسخ ذهنی به هر جلسه نیز باید در برنامه نظارت گنجانده شود. برای ورزشهای استقامتی ، وضعیت تمرین نیز می تواند از طریق اندازه گیری پاسخ فیزیولوژیکی به یک بار ثابت زیر حداکثر اندازه گیری شود. برای معتبر بودن برنامه تست ، معیارهای زیر باید برآورده شوند: 1) آزمون ها باید معتبر و معتبر باشند. 2) خطای معمول اندازه گیری هر آزمون باید تعیین شود تا نتایج به درستی تفسیر شوند. 3) برنامه تست باید برای پاسخ به سوالات خاص مربوط به خواسته های منحصر به فرد آموزش و آماده سازی برای یک ورزش خاص طراحی شود. و 4) نتایج باید با تأکید ویژه بر کاربرد عملی داده ها به طور واضح به ورزشکار و مربی منتقل شود.

 

آزمایشات فیزیولوژی ورزشجویان

آزمون ارزیابی ورزشی عمومی SPARQ از موارد زیر تشکیل شده است:


    20 متر سرعت حداکثر سرعت / 40 یارد (سرعت حرکت)
    زانو زدن قدرت پرتاب توپ (قدرت)
    شاتل چابکی (چابکی)
    تست بازیابی متناوب Yo-Yo یا YIRT (واکنش ، سرعت و استقامت)
    پرش عمودی (قدرت)

آزمایش و تجزیه و تحلیل خون حداکثر عملکرد


هر مربی عملکرد بهتری را می خواهد ، اما رسیدن به این هدف به یک ورزشکار سالم و از نظر ذهنی آماده است. آزمایش خون وقتی مربیان از موانعی مانند کمبود مواد مغذی و مشکلات دور از دو و میدانی عاری باشند ، به مربیان کمک می کند تا عملکرد را کسب کنند.

نوع تست روانشناسی وجود دارد:


    تست های هوش.
    تست های شخصیت.
    آزمونهای نگرش.
    آزمونهای پیشرفت.
    آزمون های استعداد
    آزمایشات عصب روانشناختی.
    آزمونهای شغلی.
    آزمونهای مشاهده مستقیم.

 

سیستم فیزیولوژیک چیست؟

آزمایشات فیزیولوژی به طور کلی به ده سیستم اندام فیزیولوژیکی تقسیم می شود: سیستم قلبی عروقی ، دستگاه گوارش ، سیستم غدد درون ریز ، سیستم ایمنی بدن ، سیستم عضلانی ، سیستم عصبی ، کلیه ، سیستم تولید مثل ، دستگاه تنفسی و اسکل

آزمون روانشناسی چه سنجشی دارد؟

آزمون های روانشناختی (همچنین به عنوان اندازه گیری های ذهنی ، ابزارهای روانشناختی ، آزمون های روان سنجی ، موجودی ها ، مقیاس های رتبه بندی شناخته می شوند) معیارهای استاندارد یک متغیر روانشناختی خاص مانند شخصیت ، هوش یا عملکرد عاطفی هستند.

عملکرد فیزیولوژیکی چیست؟

فیزیولوژی ورزشی ، مطالعه چگونگی تغییر عملکرد و ساختار بدن توسط ورزش است. یک فیزیولوژیست ورزشی به دنبال درک خواسته های فیزیولوژیکی یک عملکرد ورزشی است ، که نشان می دهد یک ورزشکار باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا بتواند در بالاترین سطح رقابت کند.

چرا آزمایش فیزیولوژیک مهم است؟

ارزیابی فیزیولوژیک اطلاعات مفصلی در مورد وضعیت فعلی سلامتی و تناسب اندام شما فراهم می کند. به همان اندازه که شناسایی نقاط ضعف شما مهم است ، می توان از آزمایش فیزیولوژیک برای نظارت بر کارآیی برنامه آموزشی شما استفاده کرد

آزمون روانشناسی خوب چیست؟

سه ویژگی مهم هر آزمون روانشناختی معتبر ، اعتبار ، قابلیت اطمینان و استاندارد سازی (در صورت لزوم) است. در زیر هر یک از این خصوصیات را تعریف می کنم و روشهای ایجاد این خصوصیات را شرح می دهم. گفته می شود یک آزمون روانشناختی اگر آنچه را که برای اندازه گیری در نظر گرفته شده است اندازه گیری کند معتبر است.

 

کیفیت تست های روانشناختی


در روان سنجی ، دو شاخص اساسی وجود دارد که ثابت می کند آیا یک آزمون عملکرد خود را انجام می دهد یا خیر. این شاخص ها روایی و پایایی هستند. فرمولهای آماری زیادی برای محاسبه آنها و تعیین کیفیت آزمون طراحی شده است.